Design & trendit
Design & trendit

Electrolux Design DNA – Ääni

Ääni on tärkeä osa kiinnostavan käyttökokemuksen luomista. Suunnittelija Daniel Mesa kertoo, kuinka tämä elementti voi muodostaa yhteyden käyttäjiin yllättävillä tavoilla sekä miten se voi ohjata vuorovaikutusta tuotteen kanssa tehdäkseen jokapäiväisistä kokemuksista ilahduttavia.

Äänellä on suora vaikutus alitajuntaan ja päätöksentekoon ja se voi muokata käsitystämme tuotteesta. Tämän tasapainon löytäminen äänen emotionaalisten ja toiminnallisten näkökohtien välillä on avainasemassa. Se on myös linkitetty muihin elementteihin, kuten liikkeeseen, materiaaliin ja tekstuuriin. Mekaaniset äänet voivat herättää vaikutelmia laadusta, kun taas digitaaliset äänet voivat ohjata käyttäjää intuitiivisempaan vuorovaikutukseen.

 

Tämän lisäksi monet tuotteistamme ovat nyt yhteensopivia Google Home:n kanssa. Äänisuunnittelijamme voivat soveltaa kykyjään asioihin, joita ei ole aiemmin ollut olemassa: kokemuksessa laitteiden kanssa puhumisesta.

Äänet voivat vaikuttaa tapaamme tuntea, muistuttaa meitä jostain tärkeästä ja jopa saada meidät toimimaan. Mutta miten suunnittelemme äänen, joka poistaa melun? Electroluxin suunnittelijalle Daniel Mesalle prosessi sisältää ihanteellisen käyttökokemuksen luovien äänien tutkimisen ja ymmärtämisen: "Meidän on mietittävä kaikkea, mikä tuottaa ääntä, kun kuluttajat ovat vuorovaikutuksessa koneen kanssa."

Voimme löytää järkeviä ratkaisuja yhdistämällä tämän tiedon kuluttajien näkemyksiin ja testaamiseen. Mitä tahansa ääntä ei voida arvioida erikseen, mutta toisinaan äänen vaimentamiseen ponnistetaan paljon. Toisinaan on kyse äänen käyttämisestä kokemuksen parantamiseen.

On tärkeää, että suunnittelemamme äänet resonoivat sopusoinnussa muiden Design DNA Elementtien, kuten liikkeen kanssa. Voimme tehostaa kaikkea vuorovaikutusta jääkaapin vetolaatikon liukumisesta uunin avaamiseen tai jopa hälytysten vastaanottamiseen älylaitteilla. Luomme hetkiä, jotka voivat olla mitä tahansa täysin äänettömistä ällistyttävän kauniisiin ääniin.

Kodinkoneiden osalta äänet ovat usein vai niitä, jotka aiheutuvat tuotteen käytöstä. Tässä jaksossa Electroluxin suunnittelija Daniel Mesa paljastaa, miksi ääni voi olla paljon muutakin. Se on mahdollisuus olla yhteydessä käyttäjiin, ohjata heidän vuorovaikutusta tuotteidemme kanssa ja nostaa heidän käyttökokemuksensa uusiin korkeuksiin.

Tämä oli viimeinen jakso Electrolux Design DNA Elements -sarjassa. Kiitos paljon, että olet mukana tällä matkalla! Toivomme, että olette nauttineet kuultuanne enemmän suunnittelijoidemme näkemyksistä ja olette ehkä inspiroituneet pohtimaan näitä elementtejä uudella tavalla, kun on kyse omista keittiöprojekteista ja suunnitelmista.

Aiheeseen liittyvät artikkelit

  • Color
    Electrolux Design DNA - Väri

    Tässä Electrolux Design DNA Elements jaksossa saat lisää tietoa siitä, miten suunnittelijamme käyttävät värejä tehokkaana työkaluna kohottaakseen kodinkoneitamme visuaalisesti, emotionaalisesti ja toiminnallisesti design-esineinä.

  • Materiaali
    Electrolux Design DNA - Materiaali

    Kaikki ympärillämme olevat materiaalit kommunikoivat paljon enemmän kuin luulemme. Ne herättävät meissä ajatuksia niiden takana olevista tekijöistä.

  • Electrolux Design DNA - Tekstuuri

    Tuotteiden tekstuurien yhteensovittamisessa ei ole aina kyse tietyn muodon ja tunteen saavuttamisesta. Haluamme suunnitella ajattomia tuotteita, jotka puhuttelevat käyttäjiään pitkään.

Ota yhteyttä

Asiantuntijatiimimme on omistautunut auttamaan sinua sekä muuttamaan visiosi merkittäviksi saavutuksiksi.