
Design & trendit
Olitpa sitten avaamassa ovea tai vetolaatikkoa, liike antaa tuotteille eloa
Olemme päivittäin vuorovaikutuksessa tuotteiden kanssa, kun avaamme luukkuja, vedämme laatikoita ja painamme painikkeita. Liikkeet, kuten vierittäminen ja pyyhkäisy ovat meille arkipäivää käyttäessämme digitaalisia näyttöjä.
Kutsumme sinut matkalle liikkeen maailmaan. Tutustu tähän suunnittelun olennaiseen osaan, jolla voidaan ilmaista fyysisesti tai digitaalisesti – ja miksi käyttäjien ymmärtäminen on olennainen osa saumattomien tuotekokemusten tarjoamisessa.
Saat lisää tietoa liikkeiden suunnittelusta, joihin ei liity pelkästään sen ymmärtäminen. Kyse on siitä, kuinka käyttäjät ovat vuorovaikutuksessa tuotteidemme kanssa sekä kuinka tuotteemme voivat ennakoivasti ohjata heidän käyttöä, olipa kyse tuotteen nautinnollisuuden parantamisesta tai kestävästä kehityksestä.
Tulet myös huomaamaan, että Electroluxin suunnittelijoiden Jerome Brasseurin ja Daniel Mesan kohdalla se voi laajentaa käyttäjien näköaloja rohkaisemalla uusia käyttäytymismalleja, jotka muokkaavat elämää parempaan suuntaan.
Liike voi myös olla keino edistää innovaatioita. ComfortLift-astianpesukone nostaa alakorin mukavammalle korkeudelle, jotta käyttäjien ei tarvitse kumartua tai rasittaa selkäänsä konetta täyttäessä tai tyhjentäessä. Tämä on tyypillinen käyttäjän kipupiste, jonka olemme ratkaisseet aivan uudella tavalla.
Suunnittelutapamme luo parempia kokemuksia sekä kannustamalla uuteen käyttäytymiseen että mukauttamalla tuotetta käyttäjän ja hänen kontekstinsa mukaiseksi.
Toinen esimerkki on QuickSelect-astianpesukone, jossa on kosketusherkkä liukusäädin ja "ekometri". Innovatiivinen ja intuitiivinen liikesuunnittelu antaa käyttäjälle välittömän käsityksen siitä, kuinka kestäviä hänen päivittäiset valinnat voivat olla. Sitä Jerome kutsuu "harkittavaksi liikkeen käytöksi", jossa tämä pieni liike antaa meille mahdollisuuden säästää vettä päivittäin.
Aiheeseen liittyvät artikkelit
-
Electrolux Design DNA - Tekstuuri
Tuotteiden tekstuurien yhteensovittamisessa ei ole aina kyse tietyn muodon ja tunteen saavuttamisesta. Haluamme suunnitella ajattomia tuotteita, jotka puhuttelevat käyttäjiään pitkään.
-
Electrolux Design DNA - Materiaali
Kaikki ympärillämme olevat materiaalit kommunikoivat paljon enemmän kuin luulemme. Ne herättävät meissä ajatuksia niiden takana olevista tekijöistä.
-
Electrolux Design DNA - Grafiikka
Kotimme keittiötuotteet ovat jatkuvassa kehityksessä yhteyksien ja vuorovaikutusten osalta. Emme enää käytä niitä vain perinteisinä työkaluina vaan koemme ne myös älykkäinä designtuotteina kodeissamme.
Ota yhteyttä
Asiantuntijatiimimme on omistautunut auttamaan sinua sekä muuttamaan visiosi merkittäviksi saavutuksiksi.