Design & trendit

Grafiikka – ajattelematta sen enempää

Kotimme keittiötuotteet ovat jatkuvassa kehityksessä yhteyksien ja vuorovaikutusten osalta. Emme enää käytä niitä vain perinteisinä työkaluina vaan koemme ne myös älykkäinä designtuotteina kodeissamme.

Lue lisää, kun Electroluxin suunnittelija Michael Newton tutkii grafiikan käyttöä yhtenä yhdeksästä Design DNA -elementistämme. Kuvakkeiden suunnittelussa hänen tavoitteenaan on tarjota intuitiivista ja visuaalista johdonmukaisuutta siten, että kaikki käyttäjät riippumatta sijainnista voivat olla saumattomassa vuorovaikutuksessa niiden kanssa.

"Grafiikka ei ole ainoa tekijä; Sitä on sekä tuotteen sisällä että ulkopuolella", kertoo Electroluxin suunnittelija Michael Newton. Grafiikka ei esiinny tyhjiössä vaan on sen sijoittamisen ja tarkoituksen ulkopuolella.

Grafiikan tuominen elämään edellyttää tasapainoa toimintojen ja tunteiden välillä. "Grafiikka välittää tuotteen käyttämiseen tarvittavat tiedot. Se on myös tervetullut tunne, kun törmäät johonkin, jolloin tiedät miten toimia", kertoo Michael. "Tuotteemme eivät ole vain työkaluja ruoanlaittoon vaan ne ovat integroituneita kodin sisustukseen."

Grafiikan valinta, sijoittaminen ja koko ohjaavat kokonaisvaltaista tuotekokemusta. Logot, typografia ja symbolit ovat tärkeitä tekijöitä grafiikan suunnittelussa ja ne informoivat käyttäjää sekä luovat harmonisen vuorovaikutuksen niiden välille.

"Yksinkertaisten opetusviestien lisäksi grafiikka on muuttumassa minimalistisemmaksi ja tärkeämmäksi", Michael kertoo.

"Tuotteemme on suunniteltu käytettäväksi ympäri maailmaa. Tästä syystä kuvakkeiden tulee olla ymmärrettävissä kaikkialla", sanoo Electroluxin suunnittelija Michael Newton.

Tämä lähestymistapa suunnittelussa pyrkii tarjoamaan saumattoman käyttökokemuksen, joka ilmaisee johdonmukaisen visuaalinen identiteetin jokaisessa sovelluksessa. Tämä tarkoittaa sitä, että grafiikan tulee toimia monilla tasoilla, kuten pakkauksissa, fyysisissä tuotteissa ja digitaalisissa kokemuksissa.

Tuotemerkin visuaalisen ilmeen lisäksi grafiikka tuo esille käytettävyyden näkökulmaa. Suoritamme paljon käytettävyystestejä varmistaaksemme, että grafiikka antaa käyttäjälle riittävät visuaaliset ohjeet. Tavoitteena on suunnitella niin intuitiivisia tuotteita, että käyttäjä on vuorovaikutuksessa niiden kanssa huomaamattaan.

Aiheeseen liittyvät artikkelit

  • Electrolux Design DNA - Materiaali

    Kaikki ympärillämme olevat materiaalit kommunikoivat paljon enemmän kuin luulemme. Ne herättävät meissä ajatuksia niiden takana olevista tekijöistä.

  • Electrolux Design DNA - Tekstuuri

    Tuotteiden tekstuurien yhteensovittamisessa ei ole aina kyse tietyn muodon ja tunteen saavuttamisesta. Haluamme suunnitella ajattomia tuotteita, jotka puhuttelevat käyttäjiään pitkään.

  • Electrolux Design DNA - Muoto

    Muotojen, kuten puhtaiden linjojen ja silhouettien tarkoitus on rakentaa harmonisia suhteita esineiden, käyttäjien ja niiden ympäristöjen välille.

Oletko valmis aloittamaan seuraavan projektisi?

Asiantuntijatiimimme on omistautunut auttamaan sinua sekä muuttamaan visiosi merkittäviksi saavutuksiksi.

Ota yhteyttä