Design & trendit

Electrolux Design DNA - Väri

Värit ympäröivät meitä jatkuvasti. Pääsääntöisesti ne ovat peräisin luonnosta, ihmisen luomasta maailmasta tai kuten viime vuosikymmenen aikana – yhä useammin digitaalisesta maailmasta.

Electrolux Designer Sara Hallin Sandström edustaa tilaisuutta. Hän uskoo, että väreillä on keskeinen rooli kuluttajien tuotekäsityksen muuttamisessa ja esteettisen ja toiminnallisen arvon lisäämisestä kotiympäristöön.


Color is deeply connected to other elements like Form and Material. Color can accentuate form and maximize the expression of materials. Color also interacts with factors like lighting and space, as well as the objects around it, and getting it right adds to the positive perception of the product.


“It’s not about following trends,” says Sara. “It’s about designing colors to make the product be something that the consumers really fall in love with.”

Electroluxin suunnittelija Sara Hallin Sandström uskoo, että värit herättävät meissä tunnereaktion, jota emme yksinkertaisesti voi sivuuttaa. Tässä korostuu yksi värien haasteista: värit ovat niin visuaalisia elementtejä ja tietyt värit resonoivat eri tavalla keskenään. Tästä herää kysymys, että miten Electroluxilla on niin paljon eri vaihtoehtoja?

Sara toteaa, että tutkimme värien luonnetta ja kuluttajien käsitystä niitä kohtaan. Käytämme tuotteiden suunnittelussa kokemustamme ja käyttämämme värit ovat sopusoinnussa muiden elementtien, kuten materiaalin, muodon ja tekstuurin kanssa. Luonnon ja skandinaavisen suunnitteluperintömme inspiroimana etsimme jatkuvasti designvärejä, jotka ovat tunteita herättäviä ja ajattomia.

"Kyse on sellaisten tuotteiden luomisesta, jotka sopivat nykyaikaiseen kotiin luonnollisemmin", sanoo Sara. "Värit ovat tärkeitä ainesosia, jotka saavat muutoksia aikaan."

Aiheeseen liittyvät artikkelit

  • Electrolux Design DNA - Materiaali

    Kaikki ympärillämme olevat materiaalit kommunikoivat paljon enemmän kuin luulemme. Ne herättävät meissä ajatuksia niiden takana olevista tekijöistä.

  • Electrolux Design DNA - Rakenne

    Tietyn ulkoasun saavuttaminen ei ole pelkästään kiinni sopivista tekstuureista. Kyse on siitä, että tuotteet ovat ajattomia ja puhuttelevat käyttäjiään.

  • Electrolux Design DNA - Tuoksu

    "Tuoksu on välttämätön koko tuotekokemukseen, koska aistit ovat yhteydessä toisiinsa", kertoo Electroluxin suunnittelija Serena Wu.

Oletko valmis aloittamaan seuraavan projektisi?

Asiantuntijatiimimme on omistautunut auttamaan sinua sekä muuttamaan visiosi merkittäviksi saavutuksiksi.

Ota yhteyttä